@article { author = {Dejamkhooy, A.M. and Hamedi, M. and Shayeghi, H. and SeyedShenava, S.J.}, title = {Fuel Consumption Reduction and Energy Management in Stand-Alone Hybrid Microgrid under Load Uncertainty and Demand Response by Linear Programming}, journal = {Journal of Operation and Automation in Power Engineering}, volume = {8}, number = {3}, pages = {273-281}, year = {2020}, publisher = {University of Mohaghegh Ardabili}, issn = {2322-4576}, eissn = {2423-4567}, doi = {10.22098/joape.2020.6421.1484}, abstract = {A stand-alone microgrid usually contains a set of distributed generation resources, energy storage system and loads that can be used to supply electricity of remote areas. These areas are small in terms of population and industry. Connection of these areas to the national distribution network due to the high costs of constructing transmission lines is not economical. Optimal utilization and economic management of production units and storage devices are important issues in isolated microgrids. During optimum utilization, of renewable energy harvesting is maximized and fuel cost of diesel units reduces as much as possible. In this paper, the optimization problem is designed and solved as Linear Programming (LP). The cost of diesel generator unit depends on its production. Also, the fact is considered that the efficiency of diesel generator units is not constant for all amount of production. As a solution for this challenge demand side management plans have been proposed. On the other hand, load uncertainty is considered in this paper. Several scenarios are simulated by GAMS software for different conditions of a typical microgrid. The simulation results show the success of the proposed method in reducing costs and fossil fuel consumption and increasing the consumption of renewable energy.}, keywords = {Microgrid,Distributed generation,Demand side management,linear programming,Load uncertainty}, title_fa = {کاهش مصرف سوخت و مدیریت انرژی در ریزشبکه ترکیبی مجزا تحت عدم قطعیت بار و پاسخ سمت تقاضا با استفاده از برنامه ریزی خطی}, abstract_fa = {معمولاً یک ریزشبکه مجزا شامل مجموعه­ای از منابع تولید پراکنده، سیستم­های ذخیره انرژی و بارها است که می­تواند به منظور تامین انرژی الکتریکی مناطق دورافتاده مورد استفاده قرار گیرد. این مناطق از نظر جمعیتی و صنعتی کوچک هستند. اتصال این­گونه مناطق به شبکه برق سراسری به علت هزینه بالای ایجاد خطوط انتقال، اقتصادی نیست. بنابراین در ریزشبکه­های مجزا استفاده بهینه و مدیریت اقتصادی واحدهای تولیدی و ذخیره­سازها موضوع مهمی است. به این ترتیب که باید استفاده از انرژی­های تجدیدپذیر حداکثر شده و هزینه سوخت واحدهای دیزلی تاحد ممکن کاهش ­یابد. در این مقاله مساله بهینه­سازی مربوطه تشکیل و با استفاده از بهینه­سازی خطی حل می­گردد. هزینه واحدهای دیزل وابسته به میزان تولید آنها است. همچنین این واقعیت که بازده واحدهای دیزل ثابت نیستند بلکه بسته به میزان تولید تغییر می­کنند نیز لحاظ شده است. برای غلبه بر این چالش برنامه­هایی برای مدیریت سمت تقاضا پیشنهاد شده است. عدم قطعیت بار نیز در این مقاله درنظرگرفته شده است. برای یک ریزشبکه نوعی چندین سناریو برای شرایط مختلف طرح و توسط GAMS شبیه­سازی شده است.  نتایج شبیه­سازی­ها نشان­دهنده­ی موفقیت روش پیشنهادی در کاهش هزینه­ها و سوخت مصرفی و افزایش استفاده از انرژی­های تجدیدپذیر است.     }, keywords_fa = {ریزشبکه,تولید پراکنده,مدیریت سمت تقاضا,برنامه‌ریزی خطی,عدم قطعیت بار}, url = {https://joape.uma.ac.ir/article_881.html}, eprint = {https://joape.uma.ac.ir/article_881_d86cec51f38e6e16f8e07badee213b6a.pdf} }