@article { author = {Mohammadi, A. and Shamsi Nejad, M.A.}, title = {Input Current THD Reduction via Virtual Resistant in EV Charger}, journal = {Journal of Operation and Automation in Power Engineering}, volume = {9}, number = {2}, pages = {123-131}, year = {2021}, publisher = {University of Mohaghegh Ardabili}, issn = {2322-4576}, eissn = {2423-4567}, doi = {10.22098/joape.2021.7869.1555}, abstract = {This paper investigates a fundamental issue in AC-DC rectifiers that are specifically used as charger for electric vehicle (EV), i.e. the total harmonic distortion (THD) of input current waveforms. Firstly, the topology of two-stage charger along with the corresponding control scheme is reviewed. Then, the research gap namely high harmonic distortion of input current is identified and analyzed. A revision of the conventional control method with the aid of virtual resistant is proposed and investigated from the circuit perspectives. Finally, simulation results are delivered to validate the analysis and the reduction of THD in the input current waveform. this is proposed method, the steady state is studied.}, keywords = {battery charger. electric vehicle,inverter,rectifier,virtual resistance}, title_fa = {کاهش THD جریان ورودی از طریق مقاومت مجازی در شارژر خودروهای الکتریکی}, abstract_fa = {در این مقاله، مسئله اساسی اعوجاج هارمونیکی کل (THD) شکل موج های ورودی ،در یکسوسازهای AC-DC که به طور خاص به عنوان شارژر برای وسیله نقلیه الکتریکی (EV) استفاده می شود ، بررسی می شود. در مرحله اول ، توپولوژی شارژر دو مرحله ای به همراه طرح کنترل مربوطه بررسی می شود. سپس ، شکاف تحقیق یعنی اعوجاج هارمونیکی زیاد جریان ورودی شناسایی و تحلیل می شود. تجدید نظر در روش کنترل مرسوم با کمک مقاومت مجازی از منظر مدار پیشنهاد و بررسی شده است. سرانجام ، نتایج شبیه سازی برای تأیید تحلیل و کاهش THD در شکل موج ورودی ارائه می شود.}, keywords_fa = {خودرو الکتریکی. شارژر باتری. مبدل. یکسوساز. مقاومت مجازی}, url = {https://joape.uma.ac.ir/article_1038.html}, eprint = {https://joape.uma.ac.ir/article_1038_07738d3cd7bdb97db6e1e0a7a09b148f.pdf} }