این مقاله دینامیک حرکت قطار و رابطه بین سرعت چرخ و سرعت قطار را ارائه داده و نیز به تشریح مفهوم لغزش چرخ پرداخته است. دو ناحیه مختلف کاری با عناوین ناحیه خزش و ناحیه بکسوات برای لغزش چرخ وجود دارد. مناطق خزش و بکسوات به ترتیب دارای شرایط نقطه کار پایدار و ناپایدار هستند. چرخ و ریل هر دو از آهن ساخته شدهاند، به همین دلیل اصطکاک بین آنها ناچیز است. بنابراین، نقطه کار سیستم کنترل سرعت ممکن است در ناحیه خزش یا ناحیه بکسوات باشد. محل نقطه کار بستگی به بزرگی گشتاور محرک در مقایسه با گشتاور حداکثر چسبندگی دارد. همانگونه که در این مقاله نیز شرح داده شدهاست، بهترین نقطه کار به جهت به حداقل رساندن زمان شتاب، نقطه کار حداکثر چسبندگی است. در این مقاله برای فراهم آوردن شرایط مطالعه بر الگوریتمهای کنترل چسبندگی، یک مدل کامل برای شبیهسازی کنترل چسبندگی ارائه شده است. ضریب چسبندگی یک مقدار غیر قابل اندازهگیری است. بنابراین، یک تخمینگر، که قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته، برای تخمین ضریب چسبندگی استفاده شده است. موتور کشندهای که در این مقاله استفاده شده است، یک موتور القایی میباشد. سیستم کنترل سرعت این موتور کنترل کشنده، از نوع کنترل برداری است. مدل ارائه شده در بهرهبرداری از نقاط کار نواحی خزش/ بکسوات و در نقطه حداکثر چسبندگی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج شبیه سازی موید مدل ارائه شده میباشد.