در این مقاله، یک روش جدید تشخیص و ایزولاسیون خطا برای یک خودروی برقی چهارچرخ محرک پیشنهاد شده است. همچنین، جهت پایدارسازی جانبی این خودرو، یک کنترلکننده بر اساس روش کنترل مد لغزشی پیشنهاد میشود. کنترلکننده پیشنهادی در سه سطح بالا، متوسط و پایین طراحی شده است. در سطح بالا، دینامیکهای مطلوب خودرو نظیر سرعت طولی مرجع و نرخ یاو مرجع مشخص میشوند. سطح متوسط جهت بهدست آوردن نیروی رانش مطلوب و ممان یاو مطلوب بر اساس روش کنترل مد لغزشی طراحی شده است. در سطح پایین کنترلکننده با تعریف یک تابع هزینه و مینیمم کردن آن به صورت بهینه، سیگنالهای گشتاور یا نیروی مناسب جهت اعمال به چرخها مشخص میشوند. به علاوه، در این مقاله یک روش جدید تشخیص و ایزولاسیون خطای محرک برای یک خودروی برقی چهارچرخ محرک بدون دیفرانسیل ارائه میشود. روش تشخیص خطای پیشنهادی از مقایسه نسبت لغزش چرخهای مختلف استفاده میکند. با استفاده از این روش، موقعیت خطای محرک به دقت شناسایی شده و مقدار خطا تخمین زده میشود. سپس کنترلکننده پیشنهادی با استفاده از نتایج تشخیص خطا، اصلاح شده و با شرایط جدید وفق مییابد. در نهایت، عملکرد کنترلکننده پیشنهادی با شبیهسازیهای انجام شده در محیط نرمافزارهای MATLAB و CARSIM تأیید می گردد.
. (1396). کنترل نرخ یاو و تشخیص و ایزولاسیون خطا برای یک خودروی برقی چهار چرخ محرک مستقل. مجله بهره برداری و اتوماسیون در مهندسی قدرت, 5(1), 83-95. doi: 10.22098/joape.2017.551
MLA
. "کنترل نرخ یاو و تشخیص و ایزولاسیون خطا برای یک خودروی برقی چهار چرخ محرک مستقل". مجله بهره برداری و اتوماسیون در مهندسی قدرت, 5, 1, 1396, 83-95. doi: 10.22098/joape.2017.551
HARVARD
. (1396). 'کنترل نرخ یاو و تشخیص و ایزولاسیون خطا برای یک خودروی برقی چهار چرخ محرک مستقل', مجله بهره برداری و اتوماسیون در مهندسی قدرت, 5(1), pp. 83-95. doi: 10.22098/joape.2017.551
VANCOUVER
. کنترل نرخ یاو و تشخیص و ایزولاسیون خطا برای یک خودروی برقی چهار چرخ محرک مستقل. مجله بهره برداری و اتوماسیون در مهندسی قدرت, 1396; 5(1): 83-95. doi: 10.22098/joape.2017.551